Четвъртък, 25 Април 2024

"Експрес сервиз" превръща “Баба Яга” от Родопската теснолинейка в “Снежанка”

Публикация   14:48     15 Дек, 2020 /     akcent.bg   /     1463

   Дизелов локомотив от Родопската теснолинейка, който тегли вагони по 125-километровото живописно и романтично трасе между Септември и Добринище, влезе за основен ремонт в русенски завод.
Локомотивът е произведен в Букурещ, Румъния, през 1988 г. специално за Родопската теснолинейка“, разказа мениджърът на фирмата Цветелин Колев пред кореспондента на БТА в Русе.

  По думите му машината макар и на 32 години не е чак толкова стара по съвременните стандарти на БДЖ.
Това е сравнително нов локомотив, но предвид усилената експлоатация е морално остарял. Той не е спирал работа през всичките 32 години“, обяснява Колев.

  Основният проблем е с липсата на резервни части за локомотиви движещи се по този тип железни релси. Заводът който ги произвежда в северната ни съседка не работи от три десетилетия.

  Заводът в Русе ще модернизира две от дизеловите машини, след което ще се прецени дали да се продължи с останалите локомотиви.

   Специалистите в завода в Русе ще подменят съществуващия мотор с нов дизелов двигател, произведен в САЩ. Двигателят е последно поколение, много икономичен и със стриктно спазване на екологичните стандарти, което е от голямо значение за опазване на планината.

   Заедно с подмяната на двигателя ще се промени основно и дизайна на машината. На локомотивните машинисти ще бъде осигурен необходимия комфорт чрез промяна на пулта за управление и чрез климатизация.

   Не знам защо този локомотив го наричат “Баба Яга”, но той ще се превърне в много красива “Снежанка” след модернизацията“, заяви управителят. В завода смятат да боядисат машината в бяло за да покажат екологичния й ефект, за разлика от черните парни машини в миналото

   Очаква се ремонтът на локомотива да завърши до една година.

   Родопската теснолинейка между Септември и Добринище е единствената функционираща в България с  междурелсие 760 мм. Линията е с обща дължина 124,7 км. Тя свързва Горнотракийската низина, Родопите, Рила и Пирин. По пътя си минава през живописното дефиле на Чепинска река, пресича Чепинското корито и се устремява към Аврамовата седловина, която разделя Рила и Родопите. Именно тук се намира и най-високата гара на Балканския полуостров – гара Аврамово, на 1267 м. над морското равнище. От там по поречието на река Места теснолинейката достига до полите на Пирин, където е и крайната ѝ гара Добринище.

Тагове : теснолинейка ,


Коментари

Все още няма коментари!

Коментирай

   captcha

Прочети още