Четвъртък, 28 Март 2024

Калоян Копчев: Новите технологии и дигитализацията ще подобрят здравното обслужване на гражданите

Калоян Копчев: Новите технологии и дигитализацията ще подобрят здравното обслужване на гражданите
Публикация   07:35     18 Авг, 2020 /     akcent.bg   /     1023

Отговорността за здравето е преди всичко грижа на хората, смята директорът на РЗОК- Русе

  - Г-н Копчев, вече 20 години сте в РЗОК – Русе, и 10 като неин директор, какво се промени и как за това време?

   Промените не са малко, но има още много какво да направим. От 6 г. всеки гражданин има електронно здравно досие, което се достъпва с електронен подпис, или с код даден от нас или НАП. Малко хора се възползват все още.

    Факт е, че лечебните заведения в област Русе отдавна обслужват пациенти и от съседните области. Развиваме се в положителна посока. Ние имаме болници УМБАЛ Медика, УМБАЛ Канев, Онкоболница и Белодробна болница – малко области имат такова комплексно обслужване. Да не пропусна и многопрофилната болница в гр. Бяла, която се грижи за пациентите в няколко общини.

Центърът за психично здраве в Русе също успява с добрите си специалисти да овладява конкретни ситуации.

   -   Как бихте коментирали липсата на достатъчно лекари и медицински персонал? Недостигът на анестезиолози е хроничен както за областта, така и за цялата страна?

   Личните лекари наистина са малко и са изключително натоварени. Особено в селските райони. Но няма пациент без личен лекар. Всички, които имат нужда от лекарска помощ, са обслужени – липсата на жалби и сигнали до нас говори за това.

   Някои болници като УМБАЛ Медика привличат перманентно доказани хабилитирани специалисти за постоянно в Русе. Въпрос на мениджмънт е.

Специализираната извънболнична помощ е достатъчно наситена. Не мисля, че в Русе има радикален проблем. Фактите го доказват.

   Справя ли се РЗОК в работата си в  условията на Covid-19?

  Нямам притеснения, спазваме всичко нормативно и се стараем да сме полезни заедно с РЗИ – Русе. Не трябва да забравяме, че на първо място е отговорността на гражданите. Ако те не мислят за себе си, ние само ще обираме куршумите и тяхното недоволство.

   Как виждате бъдещето за здравното обслужване?

   Не ангажирам никого с моето мнение, но то е, че бързо навлизат новите технологии и дигитализацията на всичко. Без да навлизам в детайли смятам, че благодарение на тези факти по бързо ще се консултират пациенти, ще се интерпретират резултати и това ще е от полза за хората.

Тагове : Копчев , НЗОК ,


Коментари

Все още няма коментари!

Коментирай

   captcha