Сряда, 24 Април 2024

Общинският съвет гласува промяната на структурата на Общинска администрация с 33 гласа ЗА

Общинският съвет гласува промяната на структурата на                          Общинска администрация  с 33 гласа ЗА
Публикация   13:57     18 Юни, 2020 /     akcent.bg   /     767

   Предлжоението на кмета на Община Русе  Пенчо Милков структурата на Общинска администрация да бъде променена се прие с 33 гласа ЗА.

     Милков подчерта, че промяната не цели да бъдат съкращавани служители на администрацията, а да бъде подобрен самият процес на работа.

      Предложението е бройката на заместник-кметовете да бъде намалена, тоест от 5 да станат 4. В сравнение с досега действащата структура на администрацията, дирекциите са запазени като бройка - 11, а отделите, секторите и звената от 31 стават на 32. По този начин, при запазване на общата численост на общинска администрация, се преразпределят дейности и функции, за да се гарантира изпълнението на всички правомощия възложени на местната власт.

     Новата структура ще премахне дирекции „Здравни и социални дейности“ и „Култура и образование“ и ще създаде една нова дирекция „Хуманитарни дейности“. В нея структурните звена ще са в максимална степен координирани с цел повишаване на ефективността на функциите и дейностите в областта на образованието, културата, младежта, спорта, здравните и социални дейности. 

   Тази промяна бе и една от критиките от страна на ГЕРБ, като бе посочено почти невъзможното съчетаване на вички дейности от една шапка.

   С намаляването на броя на заместник кметовете се установява и необходимост от преструктуриране на Дирекция „Европейско развитие“ и Дирекция „Икономика и управление на собствеността“, които да са функционално подчинени на Заместник - кмет по Икономика и международно сътрудничество. Стопанската дейност се обособява към новата дирекция „Международни политики, стопански дейности и анализи“, която поема анализите при осъществяване на стопанската дейност, както и дейностите по изпълнение на проекти. Управлението на общинската собственост се концентрира в дирекция „Управление на собствеността“.

   За да се засили контролът върху извършваната строителна дейност в Община Русе към заместник-кмета по устройство на територията, се формират две дирекции. Сега съществуващата дирекция „Устройство на територията и контрол по строителството“ се разделя, като в нова дирекция „Инвестиционно проектиране, устройство и кадастър“ се обособява дейността, свързана с устройството на територията и инвестиционното проектиране, а в дирекция „Инфраструктура, строителен и инвеститорски контрол“ се акцентира върху дейността по контрола върху строителните дейности.

   Предложението беше прието с 33 гласа ЗА и с 13 въздържали се.

 



Коментари

Все още няма коментари!

Коментирай

   captcha