Как се промени потреблението в условията на зараза?

Как се промени потреблението в условията на зараза?
Публикация   07:09     30 Апр, 2020 /     akcent.bg   /     710

Потреблението на цигари спада с 15%, като основно свиването се дължи на поколението, родено между 1946 и 1964 г.

   Хората пазаруват по-рядко, но повече, все по-често избират кварталните магазини. Противно на очакванията, потреблението на алкохол и цигари се свива. Макар и малко, има хора, които не смятат да отменят планирана ваканция в страната или да направят ремонт. Това показват данни от проучване на агенцията за анализи агенцията на пазарни проучвания BluePoint сред 600 нейни контакта от различни поколения в периода 10-15 април.

  Получените данни показват, че 76% от участниците в проучването, по-рядко пазаруват независимо от типа формат. В същото време се разбира, че ако са пазарували храна преди по няколко пъти седмично с покупката на по-малко продукти, те сега се събират в еднократно пазаруване. Освен това много хора са "превключили" пазаруването от търговските вериги към кварталните магазини заради по-голямото удобство, макар и да избират от по-малко продукти.

  Освен това много от запитаните отговарят, че пазаруват по списък, което ограничава спонтанните покупки, каквито например са снаксовете и чипсовете, чието потребление се свива с над 40%.

Потреблението на плодове и зеленчуци е свито заради опасенията от внасяне на зараза вкъщи и по-голямата трудност за обезопасяването им.

Общо 21.7% от потребителите обявяват, че ще запазят потреблението си отпреди кризата с вируса, но с по-евтини марки.

   С 29% спада и консумацията на шоколадови и захарни изделия, най-голямо е това ограничение при поколението, родено между 1946 и 1964 г.

   Потреблението на цигари спада с 15%, като основно свиването се дължи отново на същото поколение. При алкохола спадът е с 23% - както при твърдите напитки, така и при бирата и виното, което опровергава тезата, че от въвеждането на извънредното положение се пие повече. Не може да се каже в каква степен това се дължи на затворените ресторанти.

   Поръчката на храна за вкъщи спада с 30%. В момента повечето потребители готвят по-усилено, особено поколението на родените между 1980 и 1995 г. и родените след 1996 г. Освен това причина за по-малкото поръчки са и хигиенни съображения за мястото, където се приготвя храната.

 

 

Как се промени потреблението в условията на зараза

 

  Очаквано при покупката на дрехи и обувки има свиване с 48%. Това се дължи не само на затворените магазини, но и заради смяната на само 2-3 тоалета при настоящия ритъм на живот, посочват от компанията. Те прогнозират разпродажби след нормализиране на ситуацията и също отваряне на възможност за развитие на сегмента на втора употреба продукти, които в чужбина са по-добре развити от България.

   Спадът при покупката на книги, вестници и списания е с 31%, въпреки че участниците в допитването декларират, че четат повече - всеки трети отделя повече време за това.

   Общо 9.8% от потребителите обявяват, че няма да отменят планираната си ваканция това лято в България, като най-много са те сред поколението, родено между 1965 и 1979 г. Близо 19% са отменили плановете си.

   Също 9.1% смятат да приложат плановете си за покупка на ново обзавеждане, а 18.1% ще търсят възможности да не се откажат от тях.

  На освежителен ремонт са твърдо решени 10.1%, 26.6% ще опитат да не си променят плановете за това, а 15.7% са се отказали от тези намерения.

   5.9% са отменили плановете да купят автомобил.



Коментари

Все още няма коментари!

Коментирай

   captcha