Вторник, 23 Април 2024

Комисията за защита на потребителите за предпразничното пазаруване

Комисията за защита на потребителите за предпразничното пазаруване
Публикация   08:03     20 Дек, 2019 /     akcent.bg   /     470

   Промоции, намаления, отстъпки, лимитирани серии – това са все възможни „кукички“, без непременно да представляват нарушение на законодателството, които да повишат вниманието на потребителите към даден тип оферти. В това време на еуфория, на по-приповдигнато настроение и пазаруване с „по-широки пръсти“ определено трябва да се внимава. Това каза председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов в предаването „Бизнес.БГ“ по БНТ.

   Маргаритов посочи, че в повечето случаи намаленията са коректни. Когато обаче това не е така, най-често се касае за изкуствено завишаване на цените само няколко дни преди началото на кампанията, за да се обявят бомбастични проценти намаление. Подобен подход е нарушение, което се санкционира. Председателят на КЗП препоръча при празничното пазаруване да се внимава най-много за този трик и посъветва да се сравняват повече оферти, но по цените, а не по процентите на отстъпките. „Особено лесно и удобно е, когато пазарувате в интернет и на екрана на компютъра за минути „извикате“ няколко оферти за сходни стоки и видите коя е реалната цена, а не кой е непременно най-високият процент, за да вземете решението на базата на това“, каза още той.

   В отговор на въпрос на водещия Марио Гаврилов какви са правата ни при пазаруване от търговската мрежа и от Интернет Маргаритов припомни, че възможността за отказ от покупката на стока без дефект е гарантирана от закона в 14-дневен срок, но само по отношение на онлайн сделките. „Не така стоят обаче нещата, поне по закон, в търговските обекти. Там правото на отказ не съществува. Но през последните години наблюдаваме добра практика от страна на някои търговци, които предлагат тази възможност – в определен срок, той понякога може да е и по-дълъг, да върнете закупеното и ако не Ви върнат парите, то поне да Ви предложат някакъв разумен вариант“, добави той. 

   Димитър Маргаритов призова при покупките за Коледа и Нова година потребителите да не се поддават на празничното настроениеи да бъдат активни в отстояването на правата си при съмнение за нарушения. „Важното е хората да реагират независимо, че сега е период, в който като че ли не искаме да си губим времето и сме по-склонни да подминемс известно безразличие някоя нелоялна търговска практика. Но, когато търговците видят, че у потребителите има познаване на правата им, желание за реакция, те се респектират и не допускат грешки“, заяви председателят на КЗП.

  В края на разговора Маргаритов потвърди, че през януари традиционнов Комисията постъпват повече жалби от потребители. Голяма част от тях са свързани свъзникнали спорове по повод покупки или пътувания за празниците.

Тагове : промоции ,


Коментари

Все още няма коментари!

Коментирай

   captcha