Четвъртък, 25 Април 2024

Очакваме 3 процента ръст на зимния туризъм

Очакваме 3 процента ръст на зимния туризъм
Публикация   14:53     02 Ноемв, 2010 /     akcent.bg   /     630

Привлеченият финансов ресурс от ЕС за налагане на бранд „България” на световните борси е 2 пъти по-голям от изразходваните бюджетни средства до 2009 г.

   Очакваме не по-малко от 3% ръст на туристите през новия зимен сезон, главно заради увеличените посещения от Русия, новата линия Екатерининбург-София и възстановените чартърни полети от Москва. Това заяви заместник-министърът на икономиката, енергетиката и туризма Иво Маринов при представянето днес на проекта „Изработка и разпространение на рекламно-информационни материали за промоция на България като туристическа дестинация”, финансиран по ОП „Регионално развитие”. Водят се преговори за увеличаване честотите на полетите на летищата Варна и Бургас, което ще увеличи руските туристи и през лятото, добави той.

    От януари до септември страната ни е посетена от 354 хил. граждани на Русия, което е ръст от 32% спрямо 2009 г., сочи последната справка на МИЕТ. Записванията оттам досега са се увеличили с 25-30 на сто.

     Големи са очакванията и към започващото другата седмица изложение World Travel Market в Лондон, където България ще участва със свой щанд.

    За периода от 2006 до 2009 г. страната ни е изразходвала близо 3.8 млн. лева за рекламно-информационни материали и сувенири, заяви Владимир Туджаров, главен секретар на МИЕТ и ръководител на проекта. Планираният бюджет за тази и следващата година е 2 пъти по-голям, като привлеченият финансов ресурс от 6.5 млн. лева за интегрираната рекламна кампания на България на международния туристически пазар е по ОП „Регионално развитие” на ЕС, добави той.

   По проекта трябва да бъде изработена имидж-брошура „България” на 21 езика – на всички страни-членки на Европейския съюз, руски, китайски, японски и по-редките – фински, иврид, датски и норвежки. Общият тираж на брошурата е 215 хил. екземпляра, които ще се разпространяват на международни и национални туристически форуми и изложения, чрез търговските ни представителства в чужбина и директно до крайните потребители на българските туристически продукти.

 

Предвижда се изработка и на 9 тематични брошури за специализираните видове туризъм на 6 езика с общ тираж от 635 хил. екземпляра, серия дипляни, информационен гид, туристическа карта, пътеводител на България и др.



Коментари

Все още няма коментари!

Коментирай

   captcha