Четвъртък, 25 Април 2024

В България може да има завод на "Шкода" за над €1 млрд., твърди "Ханделсблат"

 В България може да има завод на
Публикация   16:41     06 Ноемв, 2018 /     akcent.bg   /     2030

Решението може да бъде взето още на 16 ноември

   Германската група "Фолксваген" (Volkswagen) планира изграждане на нов завод за производство на коли "Шкода" извън Чехия и сред потенциалните места са страни на изток като България "и дори Турция". Решението може да бъде взето от надзорния съвет още следващата седмица.

  Това твърди в новия си брой авторитетното в деловите среди германско издание "Ханделсблат", цитирано от Дневник,  което се позовава на "източници от кръгове около концерна". Според тях евентуалният нов завод в чужбина ще се управлява от "Шкода", но в него може да се произвеждат и други марки от групата.

  Статията е преразказана и в обзора на печата от агенции като американската "Дау Джоунс" и австрийската АПА. Засега няма коментари нито от "Фолксваген", нито от "Шкода", която от 27 години се контролира от германския концерн.

  Заседанието за преглед на стратегията на "Фолксваген" е насрочено за следващия петък, 16 ноември, когато трябва да бъде одобрена и инвестиционната програма за следващата година. "Ханделсблат" твърди, че това заседание ще е едно от най-важните през последните години, защото то трябва да определи насоките (и да разпредели много милиарди евро) за следващите 10 години.

  В Германия повече внимание привлича вероятността предприятията в Емден и Хановер да бъдат преоборудвани за производство на електромобили. Една от основните причини, пише "Ханделсблат", е, че компанията има проблем с постигането на по-строгите стандарти за емисии на двигатели с вътрешно горене, наложени след избухването на скандала "Дизелгейт". В Емден се произвежда основно моделът "Пасат", но търсенето е незадоволително, включително заради растящия интерес към SUV коли.

   Причините да се обсъжда бъдещето на производство на "Шкода" са различни - най-вече заради това, че в Чехия вече няма достатъчно персонал за разширяването му, пише АПА. Агенцията припомня, че в страната се произвеждат около 1.23 млн. коли, но брандът се развива добре, а очакванията са продажбите да растат благодарение на нови SUV и навлизане в сектора на електромобилите.

  Преди година "Ройтерс" разказа в ексклузивен репортаж, позоваващ се на източници от германската компания, че заводите в Млада Болеслав създават проблем на ръководството във Волфсбург, защото са започнали да "подяждат" пазарен дял на германската компания майка. Агенцията разказа, че и германските профсъюзи се опитвали да задушат конкуренцията от Чехия с планове да преместят извън страната част от производството и да накарат чешкия бранд да плаща по-скъпо за споделената технология.

  Маржът на оперативната печалба на "Шкода" през 2016 г. дори надхвърли този на "Ауди" благодарение на комбинацията от германски технологии с по-евтина работна ръка, даваща предимство на чехите. За три години оперативната печалба на "Шкода" се удвои до 1.2 млрд. евро през 2016 г., а маржът на печалбата достигна 8.7%. В рамките на германската автомобилна група по-добре се представя единствено "Порше". В същото време маржът на печалбата на бранда VW намаля с една трета до 1.8%. В световен мащаб "Фолксваген" продава доста по-добре от "Шкода", но в Европа растежът е по-бавен.

   В Чехия час работа на конвейера струва средно 10.10 евро, докато в Германия цената е 38.70 евро, сочи официалната статистика на федералната република.

   След публикацията на "Ройтерс" от профсъюза в чешката компания заявиха, че "подобни новини са насочени срещу "Шкода", служителите, отдадени на успеха, гъвкавостта в производството и бизнес резултатите им. Зад всичко това стои огромен труд на всички работници, дори през уикенда, за сметка на семейството". "Ако ситуацията продължава по този начин и не се стигне до бързи корекции, профсъюзите няма повече да подкрепят гъвкавото работно време и други елементи, необходими за растежа на компанията", предупреждава ръководството на синдиката.

   Чешкият профсъюз изчисли, че преместване на производство извън страната ще струва 2000 работни места. С изключение на временно заетите в края на 2016 г. за чешката компания са работели 28 000 служители.

   Единственият акционер на ŠKODA AUTO е VOLKSWAGEN FINANCE LUXEMBURG S.A.



Коментари

  •     Баи мангал 

    Да не идват !!!!!Виждяхме такива псевдо пишман инвеститори в Русе.Изисквания за работа по немски а заплатите като в Тутракан!!!И Шкода няма да са по различни!!Мошеници!!!!

Коментирай

   captcha

Прочети още