Четвъртък, 28 Март 2024

Ford Trucks F-MAX е Камион на 2019 година

Публикация   07:17     23 Септ, 2018 /     akcent.bg   /     465

   Новият влекач на Ford, наречен F-MAX, още не е познат на широката публика, защото неговата официална премиера се състоя също в Хановер, но журналистите от Международното жури Камион на годината имаха възможност за подробно запознаване и интензивни тестове на новия влекач още в края на август.

   Кандидатите тази година за престижната награда Камион на годината бяха три – новият влекач за международен транспорт на Ford Otosan – F-MAX, обявената през пролетта серия градски камиони на Scania – Scania Urban, и обявената в края на миналата година гама Volvo FH/FM, камиони задвижвани с втечнен природен газ (LNG). Съгласно правилата на Международното жури Камион на годината в надпреварата за това отличие могат да участват камиони, които са въведени на пазара през последните 12 месеца. Членовете на журито вземат предвид няколко важни критерия – технологични иновации, комфорт, безопасност, поведение на пътя, горивна ефективност и общите разходи за притежание на превозното средство (TCO – Total Cost of Ownership).


   Членовете на журито бяха единодушни и новият F-MAX преодоля успешно предизвикателството, поставено от другите конкуренти, и получи общо 126 точки.




   Тъй като новият влекач на Ford е непознат на широката публика, естествено е да се зададе въпросът защо точно той е избран и с какво толкова е впечатлил журналисти с дългогодишен опит, които са били свидетели на множество премиери.

   Първо, защото е изцяло нов, разработен от нулата. Забравете какво знаете досега за камионите Ford – в новия F-MAX всичко е различно.

   По време на интензивните драйв тестове в Турция членовете на журито поставиха висока оценка на ефективните и най-съвременни характеристики на силовата линия на F-MAX, включително на функциите Eco-Roll, Адаптивен круиз контрол (ACC) и на GPS-базирания Predictive Cruise Control (системата за управление на двигателния тракт съобразно терена). При Ford тази система е наречена MAXCruise и е част от стандартния пакет.. 12,7-литровият редови 6-цилиндров двигател Ecotorq Евро 6 с мощност 500 к.с., който е собствена разработка на Ford Otosan, работи тихо и в много добър синхрон с 12-степенната автоматизирана скоростна кутия ZF Traxon. Режимите на работа Eco и Power осигуряват както икономично шофиране, така и необходимия въртящ момент, когато и където е нужно.

   Журналистите от международното жури Камион на годината бяха впечатлени от характеристиките, комфорта и удобството на изцяло новата кабина, предназначена за транспорт на дълги разстояния. Новата кабина предлага ергономична и уютна среда за работа и почивка на водача. Тя е с широчина 2,5 м, с равен под, вътрешната й височина е 2,16 м, предлага отличен капацитет на багажните отделения, включително и такива на задната стена на кабината, а контролното табло е елегантно, всичко е лесно достъпно за водача, а панелът с инструменти е ясен и информативен.

   Положителна оценка получи и интелигентната технологична платформа Connect Truck, която позволява отдалечена диагностика на автомобила, дистанционно ъпдейтване на софтуера и интегриране със системи за управление на парка

   Президентът на журито Джаненрико Грифини обобщи вота на журито така: С въвеждането на пазара на F-MAX Ford Trucks предлагат един много добре конструиран и балансиран влекач, който може да стане един значим нов играч в сегмента транспорт на дълги разстояния, където конкуренцията между производителите е много сериозна.

Тагове : Ford Trucks F-MAX ,


Коментари

Все още няма коментари!

Коментирай

   captcha