Ръководството на БДЖ докарало компанията до хала й

Ръководството на БДЖ докарало компанията до хала й
Публикация   08:30     07 Юни, 2018 /     akcent.bg   /     408

общите разходи на пътническите превози са около 250 млн. лв. на година, от които от собствени приходи са около 50 млн. лв.

  "Държавата винаги е отговаряла на исканията на железницата за финансиране. Трябва ясна финансова визия за управлението на Железницата. Държавата има силата да регулира този процес. Трябва да се направи нова схема, която да балансира развитието на цялата транспортна система", обясни бившият министър на транспорта Петър Мутафчиев.

  Според него в  окаяното състояние на Железницата се дължи на 10-годишното бездействие на ръководството ѝ.

  "До 1989 г. БДЖ возеше централно, а автобусите разпръскваха от гарите. Където имаше влакове не се позволяваха автобуси. След това дойдоха новите пакети за мобилност. Никъде в света няма конкуренция между железопътен транспорт и автобуси", подчерта бившият директор на ИА "Железопътна администрация" Симеон Ананиев.

  Той изтъкна, че финансовото състояние на БДЖ е докарано дотам, че съвсем реален сценарий е кредиторите на Железницата да поемат контрола ѝ.

   Отложихме частичното решение на проблема със заема на БДЖ, за да намерим цялостно такова в близките 10 дни, каза министърът на финансите Владислав Горанов след заседанието на правителството. Кабинетът трябваше да гласува допълнителни плащания от централния бюджет по бюджета на Министерството на транспорта за предоставянето на възмездна финансова помощ на "Холдинг БДЖ".

  Трябва да се знае от всички български граждани, които искат да ползват железницата, че общите разходи на пътническите превози са около 250 млн. лв. на година, от които от собствени приходи са около 50 млн. лв. 200 млн. лв. са от данъците на българските граждани, каза още Горанов. Според него, ако смятаме, че трябва да продължаваме да имаме атрактивни железници, трябва да инвестираме много.



Коментари

Все още няма коментари!

Коментирай

   captcha