Сметната палата ще публикува отчетите на партиите за похарчените средства в предизборните им кампании.
До месец след балотажа всички участници в изборите - независими кандидати, партии и коалиции, трябваше да представят в одитната институция отчети за приходите и разходите за кампанията. Сметната палата пък е задължена да ги публикува в 15-дневен срок, който изтича днес.
Миналия петък партия РЗС оповести своя отчет, според който съпартийците на Яне Янев са похарчили 927 хил. лв. за кампанията за изборите "2 в 1". Агитацията за местния вот е излязла по-скъпо - 550 хил.лв., докато за кампанията на кандидатпрезидентската двойка Атанас Семов - Поля Станчева са похарчени 367 304 лв.
Според изборния кодекс максимумът за предизборната кампания за президентския вот е 2 млн. лв., а парите за местните избори не бива да надхвърлят общо за страната 8 млн. лв.
Според закона за политическите партии формациите в 14-дневен срок от изготвянето на отчетите за финансирането на предизборните кампании, трябва да ги публикуват на страниците си в интернет, където поддържат постоянен публичен регистър с имената на дарителите, размера на дарените средства, социологическите и рекламните агенции.
Коментари
Все още няма коментари!
Коментирай