`Мерцедес` опроверга прокуратурата, тя е цензурирала компанията

`Мерцедес` опроверга прокуратурата, тя е цензурирала компанията
Публикация   12:26     21 Юни, 2017 /     akcent.bg   /     463

  Тезата, че болтовете на колата на НСО, ползвана от председателя на Върховния касационен съд (ВКС) Лозан Панов, са се развили сами, не се основава на експертно мнение, а е била манипулативно наложена от прокуратурата. Това се разбира от отговорите на официалния представител на "Мерцедес" за България "Силвър стар" до „Капитал”.

    Преди близо две седмици стана известно, че по време на командировка до Берковица шофьорът на Панов е открил, че два от болтовете липсват, а три са разхлабени. Прокуратурата се самосезира и образува проверка, която завърши с отказ за разследване на случая, подписан от полк. Спас Илиев.

 Допускането, че болтовете на задната джанта на мерцедеса са паднали заради дрифт на място и острите завои стои в основата на постановлението, с което Софийската военноокръжна прокуратура отказа да образува разследване.

  От отговорите на дилъра на "Мерцедес" се разбира, че експертното становище на компанията е било "орязано", за да пасне на тезата на прокуратурата. В позицията на "Силвър стар" се казва, че, ако болтовете не са стегнати добре, могат да се разхлабят при шофиране по път с неравности и много завои.

  Прокуратурата е оставила само втората част от изречението, т.е. че е възможно болтовете да се развият по път с неравности, без уточнението, че за да се случи това, те трябва да не са били затегнати.

  Експертната справка, използвана от държавното обвинение, е подписана от шефа на сервиза на "Силвър стар", който по телефона категорично отрече пред "Капитал" да е твърдял подобно нещо, "защото най-малкото не е логично". Той каза, че е дал обяснения пред жена, която впоследствие му е дала да подпише експертната справка.

    "Нямаме информация за подобен случай в България.

  Също така от "Даймлер" не са ни информирали за изтегляне на автомобили поради такъв проблем. Разхлабването на болтове може да се дължи на човешка грешка или ако са манипулирани умишлено, но не е производствен дефект", коментираха от "Силвър стар".

  "При смяна на гумите е възможно болтовете да не са стегнати със зададения от производителя момент на стягане и да се разхлабят от вибрацията на колелото. При два липсващи болта и три разхлабени шумът от вибрациите ще е чувствителен и ще се увеличава при движение", казват още от компанията, която най-малко би имала интерес да представя автомобилите си за несигурни.

  Във вторник председателят на ВКС Лозан Панов заяви, че се отказва от автомобила на НСО и ще ползва служебна кола от автопарка на съда.



Коментари

Все още няма коментари!

Коментирай

   captcha