Четвъртък, 25 Април 2024

Проектите на големи сгради ще се оценяват по броя паркоместа

Проектите на големи сгради ще се оценяват по броя паркоместа
Публикация   07:58     08 Юни, 2017 /     akcent.bg   /     924

Градовете ще се проектират с перспектива за 15% коли на ток

  За сгради с над 200 паркоместа ще се прави специална оценка за влиянието на големия брой автомобили върху трафика и натоварването на уличната мрежа. Това предвижда проект на изцяло нова наредба за планиране на транспортните системи на градовете, която е с перспектива до 2030 г.

  Проектът е пуснат за обществено обсъждане и дава приоритет на обществения транспорт, велосипедите, пешеходците и електромобилите. Според критериите около 15% от автомобилите ще са на ток. Заложено е постепенно да се извежда транзитното автомобилно движение извън градовете. Идеята е леките коли да се използват все по-малко, за да се намалят замърсяването на въздуха и шума.

Конкретно за пешеходните зони, в които ще се разрешава движение на градски транспорт, се предвижда ограничаване на скоростта до 20 км/ч. При споделените зони, където ще преминават пешеходци, велосипедисти и автомобилно движение, ограничението на скоростта се залага на 30 км/ч.

Всички градове над 30 хил. души се предвижда да разработват план и програма за развитие на обществения транспорт, част от който ще е и планът за велосипедното движение. Отделно ще се прави и план за развитие на пешеходното движение и за достъпна среда. Въвежда се изискването комуникационно-транспортните системи на градовете да се "оразмеряват" в зависимост от броя на жителите и очакванията на един автомобил да се падат по двама души. Целта е за всеки град проектантите да се съобразят с предвижданията на общия устройствен план.

  За София е предвидено, че на 1000 жители ще се падат по 400-450 леки автомобила, от които 65-70 ще са електромобили. За градовете с над 100 000 жители разчетът е 300-350 коли на 1000 души, включително 55-60 на ток. Накрая в таблицата са най-малките населени места с 50-100 леки автомобила, включително 10-20 електромобила на 1000 жители. С проекта на наредбата се въвеждат отделни изисквания от европейската директива от 2014 г., според която трябва да заложим норми за проектиране на зарядни точки - колонки за електромобили с определена мощност, както и с хибридни конектори.

  В проекта е предвидено още улиците да бъдат на класове, както са републиканските пътища. В първи клас попадат т.нар. скоростни градски магистрали с непрекъснат режим на движение. Втори клас са градски магистрали с прекъснат режим на движение. В София например градски магистрали са Околовръстното шосе по южната дъга и 16-километровата северна скоростна тангента. В улиците III клас попадат районни артерии, а в IV клас - главни улици.



Коментари

Все още няма коментари!

Коментирай

   captcha