Тролейбусният транспорт в Русе става отново общински?

Тролейбусният транспорт в Русе става отново общински?
Публикация   08:36     06 Апр, 2017 /     Румен Николаев   /     2600

Друг вариант предвижда той да бъде даден на друг превозвач

  Да извърши действия по възлагане извършването на тролейбусен превоз на друг превозвач и да извърши действия по изготвяне на правен и финансово-икономически анализ за създаване на общинско търговско дружество и/или дружество по реда на ПЧП, което да извършва тролейбусен превоз на пътници.

  Това е единият вариант, който ще предложи общинската администрация за гласуване от общинските съветници на предстоящата сесия.

   Другият предвижда: Дава съгласие Община Русе да закупи 100% от акциите в ЕГГЕД България АД на цена от 500 000 лева, която да бъде платена на посочено от продавача лице/дружество при следните условия:

   -   От продавачите да се дадат гаранции, че при продажбата ще се прехвърли собствеността на целия транспортен парк включително тролейбусите, което ще бъде описано в приложение към договора за продажба.

   -   Гаранция, че с плащането на горепосочената цена се счита погасен дълга на ЕГГЕД Русе АД към Mobilis Sp. z o.o по отношение ползването, както и преминаване собствеността върху 9  тролейбуса – 7 Neoplan N6020 и 2 Mercedes Benz 405 GTD и  Mobilis Sp. z o.o , както и продавачите нямат други претенции към ЕГГЕД Русе АД и /или ЕГГЕД България АД.

  -  От продавачите и/или свързаните с тях лица да бъдат предоставени документи, гарантиращи прехвърлянето на Общината (купувача) или ЕГГЕД България АД на всичките дългове, които имат  ЕГГЕД България АД и ЕГГЕД Русе АД към ЕГГЕД Израел ТКС и др. свързани лица (приблизително  820 000 лева) за символична сума от 1 лев или заличаването им по друг допустим от закона начин.

    -  Продавачът ще предостави на Община Русе безусловна неотменима банкова гаранция от българска банка или потвърдена от българска банка със срок от 13 месеца в размер на 20% от стойността на сделката. Тези средства да могат едностранно, при безусловно поискване, да бъдат използвани от Община Русе за възстановяване на вреди, претърпени от скрити задължения на групата „Еггед Русе” АД и „Еггед България” АД. Тази гаранция да може да  бъде ползвана и при санкции от данъчни ревизии за период от 5 години назад в случай, че такива се появят.

  -  Да се предостави гаранция чрез декларация или друг допустим от законодателството документ, че са платени/ липсват към момента на сделката просрочени задължения извън текущите за осъществяване на основната дейност и промяна в имуществото на дружествата.

      По инициатива на „ЕГГЕД България“ АД, съакционер в ЕГГЕД Русе АД през месец  юни 2016г. бе проведена среща по повод изразено намерение на групата ЕГГЕД да продаде бизнеса си в град Русе и България. С писмо вх. № 30-8394-1/09.01.2017г. е вдигнато изискването за поверителност от страна на групата ЕГГЕД по отношение на водените преговори с Община Русе за изкупуване на капитала на „ЕГГЕД България“ АД акционер в „ЕГГЕД Русе“ АД и са представени допълнително исканите от Община Русе документи.      

    „ЕГГЕД РУСЕ” АД е дружество, чийто акционери са Община Русе, притежаваща 35 % от капитала и ЕГГЕД БЪЛГАРИЯ АД, притежаващо 65 % от капитала на дружеството. При първоначалните срещи, ЕГГЕД БЪЛГАРИЯ АД изрази желание да прехвърли собствеността върху капитала на дружеството, като целта на предложената сделка е продажбата на 100% от дяловете на ЕГГЕД България АД на Община Русе за цената от 1 Евро.

    Дружествата от групата ЕГГЕД, разполагат с 62 бр. превозни средства с пазарна стойност 517 900 лева без ДДС (видно от приложена оценка), от които 51бр. тролейбуси с пазарната стойност 396 000 лева без ДДС към август 2016г. 

    Групи тролейбуси с пазарна стойност:

ИВЕКО С – 24бр.-158 200,00 лева

FBW 91T-8бр.- 53 500 лева

Шкода 14 TR-2бр. 8 000 лева

Рено R100- 8 бр.- 85 300 лева

Неоплан – 7бр. – 71 300 лева

Мерцедес хибрид -2бр. – 19 700 лева

    Състоянието на подвижния състав е следното:

1. Тролейбусите  ИВЕКО С са в приемливо състояние, остатъчния им срок на годност е 5 години. От всички 24 тролейбуси Ивеко нужда от текущ ремонт имат 5 от тях – 4 за смяна на компресор с единична цена 350 лева и 1 тролейбус, чийто ремонт ще струва 1 450 лева.

2. Тролейбусите FBW 91T са в много добро състояние, като техния остатъчен срок на годност е 10 години.

3. От двата тролейбуса Шкода 14 TR, единият е в приемливо състояние, с остатъчен срок на годност 4 години, а другият е за резервни части.

4. От седемте тролейбуса Неоплан два са за резервни части. Останалите 5 тролейбуса са в добро състояние, с остатъчен срок на годност 5 години. За тях следва да се предвидят разходи за смяна на гуми по 2 600 лева.

5. Тролейбусите Мерцедес хибрид са в добро състояние, с остатъчен срок на годност 10 години.

6. Състоянието на останалите превозни средства – Ивеко Дейли, Мерцедес 0405, Мотокар, Ситроен Ц15Д, Kамаз, Газ 53А, Лиаз Мадара, Пежо Ранч, Нисан Кашкай, Дачия Докер, също е добро.

 

 



Коментари

Все още няма коментари!

Коментирай

   captcha