Четвъртък, 18 Април 2024

Първите 10 км. на "Хемус" с по-висока прогнозна цена от спрения търг

Първите 10 км. на
Публикация   07:45     12 Юли, 2016 /     akcent.bg   /     289

Участъкът ще се строи 2.5 години, изпълнителят ще се избира по нова формула

Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) пусна търга за изграждането на продължението на магистрала "Хемус" от Ябланица до Боаза. Прогнозната стойност на обекта е 80 млн. лв. за 9.3-километров участък.

Това означава, че първите 10 км от продължението на магистрала "Хемус" се очаква да са по-скъпи от стария търг, но значително по-ниска спрямо тази, на която избраха победителите.

  Предишната процедура беше прекратена по нареждане на премиера Борисов заради "витаещи съмнения", че изпълнителите са свързани с депутата от ДПС Делян Пеевски и шефа на "Лукойл" Валентин Златев през февруари. Още тогава беше ясно, че тя ще се обяви на по-висока цена.

  Новият търг е на инженеринг – проектиране и строителство. Няма да има пресяване на участниците по предварително зададени критерии, така както беше при стария търг, за да се пести време.

  Парите се осигуряват от държавния бюджет и този път не разчитаме на европейски средства, така както беше при стария търг – в случай, че останат от "Струма".

  Срокът за изграждане на 9.3 км магистрален път е две години и половина – 910 дни.

Оферти могат да се подават до 17.30 часа на 22 август, а на следващия ден предложенията ще бъдат отворени.

  От Ябланица до Боаза със 140 км/ч

  Участъкът от Ябланица до Боаза е проектиран за експлоатационна скорост 140 км/ч.

  Автомагистралната отсечка ще бъде с по две ленти за движение в посока по 4 м, две ленти за спиране по 3 м, средна разделителна ивица - 2 м, водещи ивици и банкети.

  Това означава че общата ширина на платното е 27 м, докато при стария търг беше с параметри за 29 метра.

  Предвидено е изграждането на 5 селскостопански подлеза, 2 селскостопански надлеза, както и подлез при общинския път Брестница - Съева дупка.

  Ще бъде изградена и етапна връзка при километър 87+600 с първокласния път I-4 Коритна - Белокопитово за проектна скорост от 60 км/ч.

                      Прогнозната цената – по-висока за по-тесен път

  Освен параметрите на трасето другата промяна спрямо анулирания търг е прогнозната цена. Тя е завишена – 8.6 млн. лв./км сега при 7.2 млн.лв./км при стария анулиран търг, който беше спечелен на цени от 14 млн. лв./км.

  Прогнозната цена е определена на базата на проведени други пътни търгове през последните месеци, обясниха от пътната агенция пред Mediapool. Според експерти в пътния бранш, до които Mediapool се допита, цената от 4 млн. евро/км е нормална.

  От пътната агенция заявиха, че очакват тя да падне след тръжната процедура.

                 Оценяването по нова формула

  Оценяването на кандидатите ще става по нова формула, в която са включени три компонента.

  В нея с най-голяма тежест са единичните цени (50%), следвани от общата цена на строителството (40%) и стойността на техническото предложение (10%).

  Въвеждането на критерия единични цени за първи път беше приложен в търга за ремонт на пътища по ОПРР 2014-2020 г. Според бранша този критерий дава възможност за субективизъм, защото е невъзможно да бъде проследено и ясно определено кой ще стане победител по време на провеждането на самия търг при публичното отваряне на офертите.



Коментари

Все още няма коментари!

Коментирай

   captcha