Четвъртък, 25 Април 2024

СТПД „Академик” към Русенския университет открива туристическата кампания „Евротур 2011”

 СТПД „Академик” към Русенския университет открива   туристическата кампания „Евротур 2011”
Публикация   17:07     29 Март, 2011 /     akcent.bg   /     376

 

С изложба на 12-те европейски пешеходни маршрута и на техния основател – „Европейското сдружение за пешеходен туризъм” (ERA), открива кампанията си „Евротур’2011” Спортно-туристическото и природозащитно дружество „Академик” към Русенския университет. Основна цел на кампанията е популяризирането на евромаршрутите „Е-3”, „Е-4” и „Е-8”, които минават през България, както и запознаване на широката туристическа общественост с идеите на европейското трансгранично туристическо сътрудничество. България е редовен член на  ERA от 1990 г. Общата дължина на 12-те евромаршрута е около 40 000 км., 1600 от които са на наша територия. Кампанията е в партньорство със Студентския съвет на висшето училище и Българския туристически съюз. Провежда се под патронажа на ректора проф. Христо Белоев.

Планираният за 22 май „Етапно-едновременен МАРАТОН’2011” по маршрут „Е-3”от в. Ком до нос Емине е организиран в 14 маршрутни прехода, които ще се изминават едновременно от 14 туристически групи. Преходите ще стартират в 6 сутринта, а в 18.00 ч. всички участници ще отбележат края на маратона на нос Емине. Те ще бъдат извозени до там от крайния пункт на прехода си с автобуси с изключение на 14-та група, която ще преодолява последния етап на маршрута. Между всяка двойка групи, преминаващи по последователни отсечки на маратона, ще се осъществява символично предаване на „щафетен знак”. Този знак представлява сегмент от макет на маршрута „Ком-Емине”. Дистанцията на маратона е с дължина 700 км. Щафетните сегменти символизират живата връзка между участниците в отделните етапи на това трасе.

На сайта http://academic.uni-ruse.bg/et.html желаещите туристи могат да се регистрират и да се информират за хода на кампанията. Организаторите работят върху създаване на интернет страница на маршрутите с презентации и подробна туристическа информация за тях. Подготвят се проекти за подобряване на туристическата маркировка и обезопасяването по пешеходните трасета. Кампанията включва също експозиции, конкурси и награди за най-добре представилите се туристи. Всеки участник, покрил норматив от 40 км или направил 12-часов преход по избран евромаршрут, ще получи Възпоменателен знак. Числото 40 символизира 40 хил. километровата дължина на евромаршрутите, а  12 – броя на трасираните до този момент европейски пешеходни маршрути.

 

 



Коментари

Все още няма коментари!

Коментирай

   captcha