Значителна част от етажните сгради са с 40-50 годишна история и се нуждаят от средства за поддържане на асансьорните уредби, покривите, дъждовната и битовата канализация, отводняване на мазетата, подмяна на ВиК и топлофикационните инсталации и т.н. Това сочат резултатите от приложението на Закона за етажната собственост в Община Русе.
До началото на м.май са регистрирани около 500 комплекта документи в режим на етажна собственост.
За един месец по-късно с подкрепата на медиите, през м.юни, регистрираните заявления се увеличиха с 257 броя.
Въпреки това една част от собствениците не са се регистрирали в определения срок - 30 юни 2010 г. По данни от отдел „Управление на етажната собственост” в Община Русе към 30.06.2010г. входящите заявления са 1 911, а са регистрирани 757 етажни собствености. Към 1 октомври общият брой на регистрираните сгради в етажна собственост вече е 1494, а 368 са входящите заявления.
В цифри и данни към тази дата в Община Русе от обявения общ брой входове към сгради 3 488 са регистрирани 2 251, което представлява 64.5 % регистрирана етажна собственост в Община Русе.
Статистиката по комплекси е следната:
В процентно отношение най-много с регистрирани заявления са ж.к.”Чародейка”- /Север и Юг/ - 77,7%; ж.к.”Родина”1, 2 и 3 – 73,8%; ж.к.”Възраждане” – 66,7%; ж.к.”Дружба”1, 2 и 3 – 63,9%; ж.к.”Здравец”- /Изток и Север/– 62,8%. Налице е известно изоставане в активността на гражданите в Центъра – регистрираната етажна собственост е 60,5%, независимо, че там е най-голям броя на сградите – 1 350.
На основание &5 от Преходните разпоредби на Закона за изменение и допълнение на Закона за управление на етажната собственост /ЗУЕС/, кметът на Община Русе в 6-месечен срок от изтичането на срока /30.06.2010г./ организира провеждането на общи събрания и избор на управителни органи в сградите в режим на етажна собственост, когато не са свикани такива. До края на годината се очаква правителството да е готово с новите промени в Закона за управление на етажната собственост /ЗУЕС/ и да ги внесе в парламента.Те ще облекчат и разяснят редица процедури и ще изменят някои срокове за изпълнение.
От жалбите на гражданите и помощта, която търсят от кмета на Община Русе управителите на етажна собственост, като един от най-трудните проблеми се очертава събирането на средства за ремонт на общите части на етажната собственост и безразличието, с което някои собственици се отнасят към задълженията си по плащане на дължимите суми за текущо поддържане.
Коментари
Все още няма коментари!
Коментирай